Rita Ora az újabb példa arra, hogyan válhat valaki rövid idő alatt az aktuális zenei élet egyik legnépszerűbb szereplőjévé. A 21 éves énekesnő az elmúlt egy, de inkább fél évben tett szert nagy népszerűségre. Slágerlistás dalokkal rukkolt elő, debütáló albumot készített és még ha rövid ideig is, de az idei brit X Factor válogatóin is zsűrizhetett. Abszolút beindult tehát Rita Ora karrierje! Bemutatkozó albumáról eddig két single jelenhetett meg. Novemberben a harmadik is megérkezhet Shine Ya Light címmel. Ehhez a dalhoz forgatta legújabb klipjét az énekesnő.
Ma már talán köztudott hogy a brit zene újdonsült sztárjaként tevékenykedő Rita Ora eredetileg a koszovói (akkor még Jugoszlávia) Pristinában született. Alig múlt néhány hónapos, amikor szüleivel együtt az Egyesült Királyságba költözött. Pályafutását tekintve kijelenthetjük, hogy hasznára vált a korai ország váltás. Elsőként többnyire a 2011 végén kiadott Hot Right Now c. dalban figyelhettünk fel rá. A DJ Fresh által elkészített pörgős drum and bass felvétel év elején meghódította a zenekedvelőket, akik megismerhették az akkor még titokzatosnak számító énekesnőt. Márciusban már egy új potenciális posztárról szóltak a hírek. Ezt követően pedig még ebben a hónapban meg is jelent Rita Ora első kislemeze, a már igen közkedvelt How We Do (Party) c. dal. Ezt nemsokára a Tinie Tempah közreműködésével készített R.I.P. követte.
Augusztus 24 került a boltokba az énekesnő debütáló nagylemez ORA címmel. November 25-én pedig a harmadik kislemez is közkinccsé válik. Ezúttal a Shine Ya Light c. felvételen van a sor, hogy népszerűsítse a fiatal előadót. Erről az újdonságról és Rita első stúdióalbumának többi daláról bővebb információkat találtok az eheti Albumkritika rovatban, melyben részletesen kiveséztük az ORA-t. A Shine Ya Light zenei videója egészen különleges Rita ORa számára, hiszen szülővárosában, Pristinában forgatták. A szeptemberben elkészített klip sokat jelent az énekesnő számára, hiszen mindig is itt szeretett volna klipet forgatni. Ezzel együtt a klip Nekünk, kívülállónknak sajnos nem sokat mond. A számomra erősen marketing szagú kisfilm kicsit néha talán túloz egy kicsit. Na de a dalt mindenképpen megéri meghallgatni, ami biztosan nem lép a Hot Right Now és a How We Do helyére, de biztosan sokat halljuk majd a rádiókban.